.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توکلی خطاب به رئیس جمهور:
به هاشمی گفتم به احمدی‌نژاد هم می‌گویم، وضع خوب نیست
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ۲۰۰ روز تا پایان دولت نماینده بنابراین از آقای احمدی نژاد استدعا می‌کنم به سراغ طرح‌های بزرگ نرود چرا که فقط ۲۰۰ روز زمان می‌خواهد تا تفاهم در مورد آن طرح حاصل شود.
به هاشمی گفتم به احمدی‌نژاد هم می‌گویم، وضع خوب نیست

به گزارش شمال به نقل از ایسنا، احمد توكلی بعد از حضور احمدی‌نژاد در مجلس، گفت: از هشت سال دوره خدمت آقای احمدی‌نژاد، 22 هزار و 920 روز گذشته و تنها 200 روز باقی مانده است. دولت در این زمان باقی‌مانده به سراغ آغاز طرح‌های بزرگ نرود، چراكه تا در اجرای این پروژه‌ها به تفاهم برسیم زمان از دست رفته است.
 
توكلی ادامه داد: دولت در زمان باقی‌مانده طرح‌های موجود را به صورت قانونی انجام دهد تا خیر اجرای آن به ملت برسد.
 
این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص موادی از قانون اساسی، اظهار كرد: آنچه كه آقای احمدی‌نژاد در مورد قانون اساسی به آن اشاره كردند كه محل اختلاف بوده است، طی نامه‌ای در سال 89 كه توسط احمدی‌نژاد نوشته شده است خدمت رهبری اعلام شد. رهبری نامه را به شورای نگهبان ارجاع دادند و جلسه‌ چهارجانبه‌ای مكمل از اعضای مجلس، دولت، شورای نگهبان و اساتید دانشگاه تشكیل شد. در 18 جلسه از این سری جلسات كه هر كدام حدود سه تا چهار ساعت به طول انجامید جمع‌بندی‌هایی حاصل شد كه خدمت رهبری هم اعلام شد و نظر آقای احمدی‌نژاد در خصوص اصول مورد اختلاف در قانون اساسی تایید نشد.
 
وی ادامه داد: اگر برداشت آقای احمدی‌نژاد از اصل 126 قانون اساسی درست باشد، نتیجه‌اش این می‌شود كه دست به اقدامات جدیدی مانند آنچه در مورد استخدام‌ها مشاهده كردیم می‌زنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با قرائت بند 11 ملحقات مصوبه مربوط به استخدام‌های جدید دولتی برای مجلس، گفت: در این بند آمده است كه كلیه دستگاه‌های اجرایی بدون نیاز به هیچ امر دیگری و بدون نیاز به سایر الزام‌های قانونی و آنچه كه در قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه‌های سالانه آمده است راسا در مورد استخدام‌ها، تغییر وضعیت كاركنان و تغییر ساختار سازمان‌ها تصمیم‌گیری كنند.
 
توكلی ادامه داد: آیا این درست است كه رییس قوه مجریه دستور بدهد كه بدون رعایت هیچ قانونی اقدامی انجام شود؟ چنین چیزی امكان‌پذیر نیست. ما باید به قانون برگردیم و خدمت را بیشتر و زحمت را كمتر كنیم.
 
این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اشارات احمدی‌نژاد به لیستی از آمارهای تولید در كشور، گفت: من تاكید می‌كنم كه عمران با توسعه متفاوت است. عمران با توسعه پایدار متفاوت است، عمران با توسعه پایدار انسانی متفاوت است، همچنین با پیشرفت اسلامی متفاوت است.
 
وی با اشاره به خاطره‌ای از دولت سازندگی گفت: سال 74 من خدمت جناب آقای هاشمی رفسنجانی رسیدم، ایشان فهرستی می‌دادند از كارهایی كه دولت انجام داده است كه همه‌اش هم صحیح بود، اما من خدمت ایشان عرض كردم كه آقای هاشمی وضع خراب است، مردم راضی نیستند. آقای هاشمی باز اشاره كردند كه تولید شمش آلومینیوم در این حد است و تولید چیزهای دیگر در چه سطحی قرار دارد، من باز خدمت‌شان گفتم كه فاصله بین شمش آلومینیوم تا سفره مردم كارهایی است كه باید انجام شود و بعضی كارهاست كه نباید انجام شود. حالا من به احمدی‌نژاد هم می‌گویم وضع خوب نیست، از نظر تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان در انتهای خط وضع خوب نیست.
 
این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: كشور در تورم و ركود شدید به سر می‌برد، چشم‌پوشی از وضعیت فعلی اشتباه است. در آینده ممكن است وضع ما بهتر از چیزی كه در حال حاضر در آن قرار داریم نباشد. كالاهای وارداتی با ارز گران شده به بازار می‌رسند و این منجر به سرایت گرانی ارز به قیمت‌های داخلی می‌شود.
 
توكلی اظهار كرد: نرخ نقدینگی با رقم نقدینگی متفاوت است و ما می‌دانیم كه این نرخ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. انتظارات در شرایط تورم ركودی روی پایه‌های جدیدی می‌نشیند، باید به فكر نجات مردم بود كه آقای احمدی‌نژاد اشاره كردند كه مستحق كرامت هستند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید بر این‌كه «با پرداخت نقدی یارانه،‌ جوابی نگرفته‌ایم و نمی‌گیریم» ادامه داد: در وضعیت تورم و ركود شدید باید از هر اقدامی كه باعث تحریك تقاضا می‌شود جلوگیری به عمل آید.
 
وی تصریح كرد: نگویید این الگوها بومی نیست، اینها با اقتصاد ما سازگار است. یارانه نباید افزایش پیدا كند، نباید پولی از صندوق توسعه ملی برداشت شود. نیازمند چاپ اسكناس‌های پرقدرت هستیم، در غیر این صورت مردم به این نتیجه می‌رسند كه "از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس كنید".
 
این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: ثبات اقتصادی از ثبات در بازار ارز آغاز می‌شود. بازار ارز بر صادرات، واردات، تولید، بودجه، سرمایه‌گذاری، سطح قیمت‌ها و طراز تجاری ما تاثیرگذار است.
 
توكلی تصریح كرد: نباید به ارز به عنوان ملك دولت نگاه شود. ارز ابزار اعمال سیاست است نه ابزار تامین هزینه‌های دولت. باید با تصمیم‌گیری درست برای ارز، قدرت رقابت خارجی كشور را افزایش دهیم. بازار باید ثبات داشته باشد، سفته‌بازی و شكاف دونرخی ارز باید كاهش پیدا كند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید بر این‌كه «ارز دو نرخی موجب فساد است» گفت: وقتی شكر با ارز 1226 تومان وارد می‌شود این برای كشور رانت ایجاد می‌كند و دولت مجبور است واردات بیسكویت، شكلات، نوشابه و هر چیز دیگری را تا لب مرز كنترل كند، این مساله امكان‌پذیر نیست.
 
توكلی خطاب به نمایندگان گفت: قیمت ارز را یكسان كنید. باید برای مردم یك كالای غذایی تامین كنیم، نگویید سهمیه‌بندی به مصلحت نیست.
 
باید از تجربه‌های بشری استفاده كنیم. در آمریكا بیش از 47 میلیون نفر بسته‌های غذایی در انواع مختلف برای طبقات مختلف دریافت می‌كنند. باید از این تجربه‌ها استفاده كنیم.
 
این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاكید كرد: پول نفت برای كشور ضرر دارد. ادامه روند دو نرخی بودن قیمت ارز به ضرر كشور است. باید از طبقات مختلف مردم با سیاست‌گذاری‌های مناسب حمایت شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.